فایتون قطعه

ساخت وبلاگ

سیبک فرمان از جمله قطعاتی است که خرابی آن برای سیستم جلوبندی خودرو، به منزله آفت است.سیبک یک قطعه کروی فلزی است که به آن یک بازو متصل شده است، این قطعه کروی در درون یک محفظه فولادی که اطراف آن با لاستیک پوشانده شده حرکت دورانی می‌کند. این حرکت دورانی باعث می شود تا قطعه ای که در قسمت بازوی سیبک متصل شده است، توانایی حرکت به طرفین و بالا و پایین را به طور همزمان داشته باشد. بنابراین این قطعات نقش مهمی را در فرمان پذیری خودرو و همچنین در سیستم تعلیق خودرو بازی می کنند.

هنگامی که شما فرمان خودرو را به یک جهت می چرخانید، سیبک فرمان این حرکت را به چرخ ها منتقل می کند و از طرفی حرکت در جهت بالا و پایین، سبب می شود تا در هنگام حرکت خودرو در دست اندازها و سطوح ناهموار، چرخ ها از انعطاف پذیری مورد نیاز بهره مند شوند. به همین علت است که وجود هر گونه اشکال در این قطعه به طور مستقیم در سیستم تعلیق و فرمان خودرو تاثیر خواهد گذاشت.

معمولا عبور از دست اندازها با سرعت بالا، چرخاندن فرمان با قدرت زیاد، بروز تصادفات، پوسیدگی و زنگ زدگی، هرز شدگی و لقی، از جمله عواملی هستند که باعث خرابی این قطعه می شوند و موجب می شوند تا راننده مجبور به تعویض این قطعه شود.


منبع:هر آنچه در مورد سیبک فرمان باید بدانیم!فایتون قطعه

فایتون قطعه...
ما را در سایت فایتون قطعه دنبال می کنید

برچسب : سیبک فرمان ,سیبک فرمان خودرو ,سیبک فرمان پیکان ,سیبک فرمان پراید ,سیبک فرمان 405 ,سیبک فرمان 206 ,سیبک فرمان ال90 ,سیبک فرمان l90, سیبک فرمان زانتیا ,سیبک فرمان سمند ,سیبک فرمان تیبا , نویسنده : phayton phayton بازدید : 169 تاريخ : چهارشنبه 22 مرداد 1399 ساعت: 20:51

جلوبندی خودرو به قسمت زیرین جلوی خودرو گفته می‌شود که وظیفه تعلیق یا خوش‌دستی (هندلینگ) خودرو در چاله‌ها، دست‌اندازها و پیچ‌های جاده را دارد. تعمیر و نگهداری این قسمت از خودرو بعهده جلوبندی ساز می‌باشد.

همانطور که میدانید لوازم جلوبندی خودرو ، یک سیستم مستقل و خاصی نیست ، بلکه سیستم های مختلفی را شامل می شود که به مجموعه این سیستم ها و قطعات جلوبندی میگویند .

وظیفه جلوبندی خودرو به طور کلی تعلیق و هندلینگ خودرو است ، مخصوصا در شرایطی که فشار خارجی روی خودرو وارد میشود ( هنگام عبور از چاله ها ، دست انداز ها و پیچ ها و…) .

مهمترین وظیفه جلوبندی خودرو استقرار خودرو و چسبندگی چرخ ها به جاده در سر پیچ ها،  حفظ کنترل راننده در ترمزهای ناگهانی،حفظ تعادل خودرو در تغییر مسیرهای ناگهانی است.

بخش عمده ای از هندلینگ یا به اصطلاح خوشدستی خودرو مربوط به مسائل فنی و طراحی ماشین می‌شود و بخشی از آن هم ناشی از میزان بودن تنظیمات خودرو است . ماشینی که به خوبی تنظیم باشد رانندگی راحت‌تری دارد .

خلاصه کلام اینکه  هر  چیزی که موجب راحتی و آسایش سرنشینان خودرو در هنگام حرکت خودرو شود؛ به نوعی به جلوبندی خودرو ارتباط پیدا می کند.  

تمام تجهیزاتی که مربوط به بخش جلویی تعلیق ، سیستم فرمان و فرمان و چرخ خودرو می شوند جلوبندی خودرو نامیده می شود و تمامی این قسمت ها با یکدیگر حرکت نرم و مطمئنی در جاده مستقیم، ناهمواری ها و در سر پیچ ها را فراهم می کنند که به این حالت اصطلاحاً خوش دستی یا هندلینگ خودرو گفته می شود.

هر اندازه که  جلوبندی خودرو  جدیدتر باشد پیچیده تر و گرانتر است؛ در عوض رانندگی لذت بخش، ایمن و راحت است.

منبع: لوازم جلوبندی چیست؟ | از چه اجزائی تشکیل شده است؟ | فایتون قطعه

فایتون قطعه...
ما را در سایت فایتون قطعه دنبال می کنید

برچسب : لوازم جلوبندی ,لوازم جلوبندی خودرو ,لوازم جلوبندی پراید ,لوازم جلوبندی پیکان ,لوازم جلوبندی ال90 ,لوازم جلوبندی 206 ,لوازم جلوبندی 405 ,لوازم جلوبندی تیبا ,لوازم جلوبندی زانتیا ,قیمت لوازم جلوبندی خودرو , نویسنده : phayton phayton بازدید : 164 تاريخ : سه شنبه 21 مرداد 1399 ساعت: 23:39